Tagged: troll 2

Stan Winston Fans Rejoice for ‘A Gnome Named Gnorm’?!

I love Stan Winston, he made soooo many amazing movie monsters come to life with his genius special effects wizardry! From the Predator, to the dinosaurs in Jurassic Park to the incredible Pumpkinhead! Yes Pumpkinhead is one of my fave monster movies of the 1980’s hands down, and it was also directed by good ol’ Stan! Now let it be known that he really didn’t direct much, The Terminator 2 mini-film for the Universal Studios theme park and the Michael Jackson movie/video “Ghosts” in 1997 I thought was it for him. But I just found out today that he did indeed direct another full length feature film besides Pumpkinhead, so naturally I was pumped to check out his follow-up he did back in 1990!   Well it just so happens to be a flick titled “A Gnome Named Norm” starring Anthony Michael Hall and a horny ass Gnome who’s lookin’ too impress the ladies!

Check out the trailer:

Well, now isn’t that something?! It looks like perhaps Winston was the inspiration behind flicks like “Munchie”?

Not quite what I was expecting after motherfuckin’ Pumpkinhead, but hey I gotta say that ‘A Gnome Named Gnorm’ looks like a damn good time!! So this one will go on my list of must watch movies-however this one I may need to view with a gang of friends and a few too many drinks!

You can watch the full feature on youtube too! This movie also went by the name ‘Upworld’, it’s crazy to find movies like this that somehow slipped under the radar!

Advertisements

Take me to The Boneyard PLEASE!

Yesterday I purchased a movie off of Amazon.com that I have to say, I’m fucking PUMPED to get in the mail this week! I accidentally ran into this trailer yesterday while checking out a different movie a friend of mine claimed was on par with Troll 2 and the Room…instead however I found the trailer  for 1991’s The Boneyard!!

I have got to say it’s very rare for  me to hunt down a movie one the web the same evening and order it-but if you take the time to check this out you’ll clearly understand why I did so.

The movie also features Phyllis Diller (apparently this movie is the only one she’s starred in without her wig on) and Norman Fell, yeah Stanley Roper from Three’s Company!! Oh and I forgot to mention a giant  monster Poodle! So I am hoping the movie is as cool as the trailer (which pretty much seems like it shows you the whole damn movie)-check this shit out!

 

 

Alice Cooper’s Monster Identity Crisis!

I loved it in the 80’s when rock stars starred in bad horror movies! One such movie, which is a real stinker is Monster Dog from 1984 starring Alice Cooper. What really do you expect from Claudio Fragasso, best know for directing Troll 2?! C’mon! So yes let me be honest with you this movie is pretty bad-but that doesn’t mean it doesn’t have it’s redeeming qualities!

The plot is simple, Cooper stars as Vincent Raven, the world’s hottest rock star and he’s traveling back to his home town to make a new hot fresh video (which by the way is a total piece of shit once you see how it turns out)! He brings along a bunch of his annoyingly square friends, who on their way to his old creepy childhood mansion home run into…..a god damn monster dog (and the token creepy crazy old dude who tells them they’re all….DOOMED)!! Continue reading